flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія Піщанського районного суду Вінницької області на 2021-2022 роки

25 травня 2021, 09:55

ЗАТВЕРДЖЕНО

Рішенням зборів суддів

Піщанського районного суду

Вінницької області

  1   від « 28 »  квітня  2021  р.

 

 

Комунікаційна стратегія

Піщанського районного суду Вінницької області

на 2021-2022 роки  

 

Зміст

  1. Вступ

  2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду в 2018-2020 роках

  3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення.

  4. Стан зв’язків з громадськістю суду.

  5. Мета,  основні  принципи та цілі комунікаційної стратегії.     

  6. Цільові аудиторії  комунікаційної діяльності суду

  7. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями.

  8. Очікувані результати реалізації комунікаційної стратегії.

  9. План комунікаційних заходів суду на 2021 -2022 роки (внутрішня і зовнішня комунікація).                                         

 

  1. Вступ

Стратегія комунікаційної діяльності Піщанського районного суду  Вінницької  області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої  комунікації, включає в себе сукупність  комунікативних засобів, методів, прийомів і технік   покликаних  надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з  суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.

     Стратегія розроблена на основі Стратегії розвитку судової системи в Україні на 2015-2019 роки, схваленої рішенням ХІІ позачергового з’їзду суддів України 25 вересня 2014 року, Концепції інформаційно-комунікаційної стратегії  Ради суддів України (2014 р.), Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд».

    Зміст і структура комунікаційної стратегії визначені цілями правосуддя та завданнями суду та ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України „Про судоустрій і статус суддів”, „Про  доступ до публічної інформації”, Кодексі суддівської етики, Правилах поведінки працівників суду,  Мадридських принципах  щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівської незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.

  2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду (наявний досвід і здобутки)

Піщанський районний суд Вінницької області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність  суду до широкого кола громадськості через ЗМІ та мережу «інтернет».

На сьогоднішній день суд забезпечений  повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ,  в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування та організаційної роботи. Унаслідок цього  вдалося досягти  формування професійної команди суддів та працівників апарату суду, покращення надання якісних та професійних судових  послуг громадянам.

Результатами комунікаційної діяльності суду є проведення конференцій, круглих столів, участь суддів  та працівників апарату суду у тематичних лекціях, семінарах, інформування громадськості про діяльність суду на офіційному вебпорталі «Судова влада України» та на сторінці суду в соціальній мережі   «Facebook».

У приміщенні Піщанського районного суду розміщено інформаційні стенди, за допомогою яких  відвідувачі мають можливість ознайомитися з списками справ, призначених до розгляду, ставками судового збору, порядком його сплати та повернення,   графіком особистого прийому громадян керівництвом суду,  контактними адресами та телефонами судів вищої ланки, дізнатися про історію суду,  отримати платіжні реквізити  тощо.

Піщанський районний суд Вінницької області  демонструє відкритість своєї роботи та веде комунікаційну діяльність у двох напрямках:

  • внутрішній: робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх професійних і комунікативних навиків, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду;

  • зовнішній: інформування про роботу суду, просвітницька та роз’яснювальна діяльність, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю щодо інформування про діяльність суду, залучення студентів до проходження практики в суді, проведення екскурсій для учнів загальноосвітніх шкіл тощо.

Зокрема протягом, 2018-2020  років судді та працівники апарату суду Піщанського районного  суду Вінницької області взяли участь

-   у навчанні для працівників судової системи в рамках грантового  проекту «Запровадження інформаційних технологій в судочинстві та заповнення інформаційних  прогалин у співпраці судової системи  та суспільства»

-  у тренінгу для спеціалістів із питань персоналу та працівників апаратів – членів конкурсних комісій окружних та апеляційних судів на тему: “Законодавче та управлінське врегулювання питань конкурсного відбору на посади державної служби в судах”

-  у тренінгу для спеціалістів із питань персоналу та членів дисциплінарних комісій місцевих та апеляційних судів Вінницької, Житомирської, Київської, Черкаської, Чернігівської областей і міста Києва, який проводився Національною школою суддів України

-  у тренінгу  «Оцінювання результатів службової діяльності державних службовців апарату суду» для керівників апаратів, спеціалістів  з питань персоналу та керівників структурних підрозділів окружних та апеляційних судів, який було проведено  Національною школою суддів України.

-  пройшли підвищення кваліфікації в Державному закладі післядипломної освіти "Академія фінансового моніторингу" на тему: "Боротьба з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення"

-  у семінарі  «Актуальні та проблемні питання ведення військового обліку в судах

-  у семінарі «Суд і медіація: можливості та перспективи»

-  у підготовці  для підтримання кваліфікації суддів, обраних на адміністративні посади, за програмою для голів та заступників голів місцевих судів в Національній школі суддів України

-  у підготовці за програмою для секретарів судового засідання окружних та апеляційних суддів, яка проводилася  Національною школою  суддів України

-  у семінарі-навчанні  з питань охорони праці та безпеки електропостачання

-  у функціональному навчанні відповідальних осіб у сфері пожежного захисту,

-  у семінарі "Організація роботи служби управління персоналом у судах"

-   у семінарі для працівників апаратів місцевих судів Вінницької області на тему : «Організація роботи служби управління персоналом у судах під час реорганізації судів»,

-  у тренінгу на тему «Дослідження задоволеності відвідувачів суду окремими аспектами роботи суду за методологією КГЗ в рамках системи оцінювання роботи суду (СОРС)»,

-  у вебінарі на тему «Формати представлення інформації про роботу судів для медіа»

-  у семінарі  для керівників і заступників керівників апаратів місцевих та апеляційних судів на тему: “Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система (ЄСІТС)

-  у дистанційному навчанні «Застосування Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод та практики Європейського суду з прав людини. Досудове розслідування» для помічників суддів та консультантів судів загальної юрисдикції

-   у програмі за підготовкою для судових розпорядників місцевих (окружних) та апеляційних судів

У дистанційному навчанні «Застосування Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод та практики Європейського суду з прав людини. Судовий розгляд» для помічників суддів та консультантів судів загальної юрисдикції

у дистанційному навчанні  «Тайм-менеджмент у діяльності помічника судді та секретаря судового засідання», який проводився Національною школою суддів України

-  у консультативній зустрічі для суддів Вінницької області на тему «Особливості запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності судді»

-  у семінарському  занятті з питань подання декларацій суб’єктами декларування за 2019 рік відповідно до Закону України «Про запобігання корупції», 

-   у вебінарі «Клієнтоорієнтований суд: кращі практики», який проводився в межах х Проекту Європейського Союзу «Підтримка реформ юстиції в Україні»

-  у «Круглому столі»,  який проводився  Міжрегіональним управлінням Національного агентства  України з питань державної служби у Вінницькій, Житомирській та Хмельницькій областях 

-   у навчальному вебінарі  на тему : web-програма "Бронювання систем відеоконференцзв'язку, що дозволяє планувати графік судових засідань»

-  у програмі підвищення кваліфікації державних службовців категорії «Б», «В» на тему «Публічне управління в умовах демократичних змін»

-  у курсі  «Діалог та медіація: шлях до порозуміння»,  на платформі масових відкритих онлайн-курсів «Prometheus»

-  у міжнародній  конконференції «Забезпечення єдності судової практики: правові позиції Великої палати Верховного  Суду та стандарти Ради Європи», яка була організована  Верховним Судом, Національною школою суддів України та проектами Ради Європи « Підтримка впровадження судової реформи в Україні» та «Подальша підтримка виконання Україною рішень у контексті статті 6 Європейської конвенції з прав людини»

Окрім того, протягом вказано періоду :

-  проведено навчання на тему: «Реєстрація заяв в КП «Д-З», що надійшли до суду за допомогою функціоналу «Електронний суд»

-  навчання з метою отримання  практичних навиків надання першої допомоги

-   метою  забезпечення вчасного подання та належного  заповнення електронних декларацій  13 березня 2019 року керівником апарату Піщанського районного суду Вінницької області  Трач Т. В.  та заступником керівника апарату Брайлян О. В.  проведено навчання щодо особливостей заповнення електронних декларацій з державними службовцями суду

-  навчання з працівниками апарату суду про алгоритм дій під час проведення опитування відвідувачів суду

-  навчання для працівників апарату суду щодо стандартів  етичної поведінки працівника суду у своїй  службовій діяльності та поза  роботою

навчання працівників суду  щодо дій у надзвичайних ситуаціях

-  навчання з державними службовцями суду, під час якого вивчено Методичні рекомендації щодо визначення результатів виконання завдань державними службовцями, які займають посади державної категорії «Б» і «В»

-  навчання працівників апарату суду,щодо вивчення положень Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 20.08.2019 року № 814

-  навчання   з присяжними  Піщанського  районного суду Вінницької області щодо особливостей щодо особливостей заповнення та подачі електронних декларацій у 2020 році

-  навчання щодо завантаження та поновлення шаблонів звітів в КП «Д-3»

-  навчання з питань пожежної безпеки

-  навчання щодо оцінювання результатів службової діяльності державних службовців суду

З метою отримання інформації про поточну ситуацію роботи судів та визначення потреб органів системи правосуддя та отримання інформації, що використовуватиметься для прийняття управлінських рішень та розробки планів дій, спрямованих на вдосконалення роботи суду в період з 20  по 26 березня 2018 року в Піщанському районному суді  проведено  анонімне внутрішнє опитування працівників апарату суду. В грудні 2018 року – січні 2019 року в Піщанському районному Вінницької області було проведено анонімне анкетне опитування громадян – відвідувачів суду щодо якості  функціонування суду.

29 березня 2018  в Піщанському районному судді відбувся круглий стіл присвячений обговоренню питань виконанні судових рішень, ініціатором якого  виступили судді та працівники апарату суду. Участь у заході  взяли  начальник Піщанського районного відділу  державної виконавчої служби ГТУЮ у Вінницькій області Потапова Л. Г. та головний державний виконавець Гаватюк О. В.,  начальник Піщанського районного відділу  державної реєстрації актів цивільного стану  ГТУЮ у Вінницькій області Столярик І. М., державний нотаріус Піщанської державної нотаріальної контори Шигида І. В., старший інспектор Піщанського районного сектору з питань пробації Центрально – Західного міжрегіонального Управління  з питань виконання кримінальних покарань  та пробації Міністерства юстиції України старший лейтенант внутрішньої служби Аржанович Д. А.

23 квітня 2018 року відбулася робоча зустріч державних службовців та працівників патронатної служби Піщанського районного суду Вінницької області з представником Крижопільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області - головним спеціалістом-юрисконсультом Піщанського відділу з обслуговування громадян Семенчук М.В.   щодо обговорення перспектив впровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, вимог до страхового стажу та порядку  його обчислення.

З метою інформування відвідувачів суду про можливості позасудового врегулювання  спору шляхом переговорів, встановлено інформаційний стенд, присвячений медіації.

Надано роз’яснення громадськості щодо особливостей розгляду адміністративних справ, пов’язаних з виборчим процесом.

Доведено до відома громадськості відомості про практику розгляду суддями Піщанського  районного суду Вінницької області  справ про адміністративне правопорушення, передбачене статтею 130 КУпАП протягом 2017 року, справ про притягнення до адміністративної відповідальності осіб за корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення за перше півріччя 2018 року, про практику відкладення суддями Піщанського районного суду Вінницької області адміністративних справ під час пандемії за період з 18.03.2020 р. по 30.09.2020 р. про практику відкладення суддями Піщанського районного суду Вінницької області цивільних справ, кримінальних проваджень та справ про адміністративні правопорушення під час пандемії за період з 18.03.2020 р. по 30.09.2020 р., про практику розгляду суддями Піщанського районного суду Вінницької області спорів про визнання недійсними договорів оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення, про  практику щодо розгляду клопотань про застосування запобіжних заходів у вигляді тримання під вартою та домашнього арешту за 2018 – І-півріччя 2019 року, узагальнено  дані щодо   причин та обґрунтованості заяв про відвід та самовідвід, підстав їх задоволення в цивільних справах та кримінальних провадженнях за 2018 рік- І півріччя 2019 року.

З нагоди Міжнародного  дня  рідної мови проведено просвітницький захід для учнів молодших класів загальноосвітніх шкіл району.

12 грудня 2018 року в рамках Всеукраїнського тижня права проведено день відкритих дверей для учнів дев’ятих класів Піщанського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів - гімназія» Піщанського НВК ""ЗОШ І-ІІІ ступенів -гімназія"

Проведено  «Урок справедливості» для учнів другого класу Піщанського НВК «ЗОШ-І-ІІІ ступенів –гімназія»

На протязі 2018-2020 р.р. організовано  благодійні акції для допомоги вихованцям Піщанської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату Вінницької області з нагоди Великодня, Дня знань, Дня захисту дітей, Нового року, відвідано територіальний центр обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян стаціонарного відділення соціальних послуг "Милосердя".

В 2018 році Піщанський районний суд Вінницької області   отримав подяку від "Вектора прав людини" за участь в опитуванні щодо функціонування прес- служб судів.

В 2019 році Піщанський районний суд Вінницької області   отримав подяку від "Вектора прав людини" за участь у щорічному опитуванні працівників судів України «Медіавідкритість судів України - 2018».

В 2020 році запроваджено особливий  режим роботи Піщанського районного суду Вінницької області на час карантину та здійснювалося постійне інформування  громадськості щодо впроваджених обмежувальних заходів та діяльності суду в особливих умовах

 Окрім того,   протягом 2018-2020р.р. в рамках реалізації комунікаційної стратегії суду  проводилося постійне інформування громадськості на сайті суду про зміни в законодавстві, судовій практиці, про порядок організації роботи суду та діяльність органів  місцевого  самоврядування, про розгляд судом справ, що мають суспільний інтерес, про новітні технології, які впроваджуються при здійсненні судочинства.

 З метою  виявлення та оперативного вирішення проблемних питань, які виникають в поточній діяльності суду  керівництвом суду на постійній основі проводяться оперативні наради з працівниками апарату суду, в тому числі за участю суддів, а працівники залучаються при проведенні зборів суддів Піщанського районного суду Вінницької області.

 3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення.

З часу створення суду і до цього часу ведеться активна робота забезпечення суддів і працівників апарату належними умовами праці та відповідними приміщеннями для здійснення правосуддя, а також забезпечення громадян, людей з обмеженими фізичними можливостями і відвідувачів вільним, безперешкодним доступом до суду.

Разом з тим,  оскільки суд функціонує в будівлі, яка збудована в 1973 році та має загальну площу 1032,4 кв.м., будівля суду потребує поточного ремонту.

 Надежними для роботи  приміщеннями та робочими кабінетами забезпеченні усі судді та працівники апарату суду.

В суді організовано необхідну кількість залів судового  засідання. У приміщені суду обладнано  3 зали  судового засідання, кожна з яких  забезпечена звукозаписувальними технічними засобами для повного фіксування судового засідання. Дві зали судового засідання обладнані технологіями проведення дистанційного провадження в режимі відеоконференції Система відеоконференцзв’язку використовується також для проведення нарад з іншими судами, правоохоронними органами, органами прокуратури, установами відбування покарань. В двох залах судового засідання  місця для  обвинувачених, які утримуються під вартою,  відгороджені від складу суду і присутніх громадян, загородженнями із органічного скла.

Сьогодні перед судом стоїть важливе завдання, яке полягає в безперешкодному доступі до правосуддя маломобільних груп населення, тобто людей,  які відчувають труднощі при самостійному пересуванні, отриманні послуг, необхідної інформації або при орієнтуванні в просторі. Зокрема, це люди з особливими потребами, батьки з дитячими візочками, люди похилого віку та інші. Для реалізації їхнього права на доступ до правосуддя обладнано  пандусом, є парковка для інвалідів, є кнопка виклику чергового працівника суду, на першому поверсі суду знаходяться всі зали судових засідань та функціонує кабінет прийому-реєстрації вхідної кореспонденції, де можна отримати необхідні роз’яснення та подати документи для реєстрації.

У штаті суду відсутня окрема посада прес-секретаря, а тому наказом керівника апарату суду виконання обов’язків головного спеціаліста із забезпечення зв’язків із засобами масової інформації (прес-секретаря) покладено на помічника судді Осадчук М. С.

Для формування позитивного іміджу суду, його впізнаваності у суді  обладнано   конференц-залу. 

Не сприяє налагодженню постійного діалогу суду з громадськістю низький рівень загальної правової культури населення та потік негативної інформації про функціонування судових органів, яка формується найчастіше політиками або ЗМІ. Це є однією з причин надходження невідповідних запитів до працівників суду, недовіри до діяльності суду, масових одноразових звернень до суду, що створює дискомфортні умови перебування у приміщення як самих громадян, так і працівників суду. Як наслідок – формується негативне ставлення до суду загалом. 

 4. Стан зв’язків з громадськістю суду.

У Піщанському районному суді  Вінницької області періодично ведеться співпраця з засобами масової інформації  як місцевого, так і державного рівня.  Спілкування зі ЗМІ  здійснюється через прес-релізи, прес-анонси, повідомлення для преси, підготовку інтерв’ю керівництва і представників суду.

Окрім того, суд систематично веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через  проведення «днів відкритих дверей» організацію зустрічей суддів та працівників суду з  представниками різних органів державної влади,  молоддю – студентством, школярами.

Прес-секретар здійснює інформування суспільства про діяльність суду шляхом оприлюднення відповідної інформації на офіційній веб-сторінці суду на веб-порталі «Судова влада України» та на сторінці суду в соціальній мережі   «Facebook», де розміщуються відомості  про заходи, які проводяться судом,  а також  описуються події, в яких беруть участь судді та працівники апарату тощо.

 5.Мета,  основні  принципи та цілі комунікаційної стратегії

           Мета комунікаційної стратегії Піщанського районного суду Вінницької області  спрямована на формування довіри громадян до системи судочинства України через довіру до роботи Піщанського районного  суду Вінницької області як ланки системи і загалом підвищення авторитету судової влади в суспільстві.

Зокрема, метою комунікаційної стратегії Піщанського  районного суду Вінницької області є:

  • підвищення авторитету судової влади в суспільстві;

  • підвищення рівня авторитету Піщанського районного суду ВІнницької області як органу правосуддя;

  • надання громадськості інформації про Піщанського районного суду Вінницької області;

  • підвищення престижності професії судді та працівника апарату суду;

  • підвищення рівня правової культури особи, яка прийшла або прийде до суду;

  • підвищення якості представництва інтересів сторін в суді;

  • оптимізація роботи апарату суду, підвищення ефективності роботи суддів і працівників суду;

 підвищення обізнаності відвідувачів суду про правила і процедури здійснення судочинства.

Основними принципами комунікаційної діяльності суду є:

- прозорість– висвітлення діяльності суду, роз’яснення цілей, змісту та специфіки роботи;

-  відкритість – створення умов для безперешкодного доступу громадян до інформації про діяльність суду;

-   партнерство – постійність контактів суду з громадськістю (взаємовідносини);

-   відповідальність– за зміст і якість інформації;

-   правдивість– надання чіткої, правдивої та об’єктивної інформації;

-   реалістичність– проведення комунікаційних заходів з урахуванням наявних ресурсів;

-   адресність– адаптованість інформації до сприйняття цільовими групами;

-   оперативність– своєчасність інформування громадськості;

- доступність– лаконічність, зрозумілість інформації, легкість для сприйняття та запам’ятовування.

 Основні цілі комунікаційної стратегії:

  • забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри громадян до правосуддя загалом;

  • переконання широкої громадськості щодо важливості їх підтримки діяльності суддів у здійсненні об’єктивного, безстороннього, неупередженого, незалежного та справедливого правосуддя;

  • підтримка стосунків між членами суддівського корпусу, сприяння в обміні інформацією між ними та організації спільної комунікаційної діяльності за межами судової влади;

  • підвищення рівня обізнаності громадян регіону щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності суду;

  • підвищення авторитету судді та працівника апарату суду у суспільстві;

  • покращення співпраці зі ЗМІ, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування  в інтересах  побудови правової держави;

  • залучення засобів масової інформації до висвітлення його діяльності, сприяння безперешкодній реалізації конституційного права громадян на інформацію і свободу слова та формування позитивного іміджу судової влади в суспільстві.

  • підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;

  • підвищення престижу роботи в суді, профорієнтація молоді.

 

6. Цільові аудиторії  комунікаційної діяльності суду

 Відповідно до мети комунікаційної  стратегії, її цільовими аудиторіями   є:

 Внутрішня цільова аудиторія :

-     професійні судді;

-    судді у відставці;

-     працівники судів.

 Зовнішня цільова аудиторія:

1) учасники судових процесів (позивачі, відповідачі тощо), їх представники; відвідувачі суду, які не є безпосередніми учасниками судового процесу; окремі категорії громадян, інтереси яких можуть бути представлені громадськими організаціями (інваліди, діти війни тощо); фізичні та юридичні особи, які з урахуванням підвідомчості та підсудності, можуть бути учасниками судових процесів у Піщанському районному суді Вінницької області; громадськість загалом;

2) ЗМІ;

3) студенти юридичних факультетів та юридичних навчальних закладів;

4) представники суб’єктів владних повноважень;

5) науковці, адвокати, юристи загалом. 

На даний час, попри вирішення актуальних питань комунікацій,  для суду  пріоритетними цільовими групами є: молодіжні аудиторії, сторони, які беруть участь у судовій справі, представники ЗМІ.

  7. Форми і засоби комунікації із цільовими аудиторіями.

       Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією обов’язково враховується специфіка кожної окремої групи та обираються канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.

Канали зв’язків із громадськістю:

1) проведення опитування громадської думки;

2) надання інформації через веб-сторінку суду та друковані ЗМІ;

3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;

Під час визначення каналів комунікації суду із представниками ЗМІ враховується, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, що в окремих ЗМІ працюють журналісти, які спеціалізуються на правничій тематиці.

Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:

1) спеціальні навчальні заходи;

2) прес-тури для журналістів (Дні відкритих дверей);

3) надання інформації через веб-сайт суду;

4) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;

5) організація інтерв’ю з керівництвом суду.

Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, увага звертається на те, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. Тому перевага надається таким заходам як :

1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю судів;

2) залучення студентів до заходів, що проводяться в суді;

3) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціалізацій в суді.

Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:

1) надання інформації через веб-сайт суду;

2) обмін інформацією шляхом офіційного листування тощо.

 8. Очікувані результати реалізації комунікаційної стратегії.

Комунікаційна стратегія суду реалізується з метою покращення стану зв’язків суду із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу з суспільством.

За результатами впровадження комунікаційної стратегії суду очікується зростання рівня довіри громадян до судів, підвищення авторитету суду через підвищення правової обізнаності суспільства про порядок захисту своїх прав у судах, про свої права та обов’язки, про діяльність судів в цілому.

Суди повинні сприйматись громадськістю як установи, які дійсно стоять на їх захисті. Звертаючись до суду, кожен громадянин має вірити в те, що яким би не було рішення суду – суд ухвалить його безсторонньо, виважено та керуючись нормами закону.

Також серед очікуваних результатів реалізації стратегії судом можна назвати наступні:

  - розуміння громадянами результатів роботи суду;

- підвищення правової обізнаності населення та засобів масової інформації з діяльністю судових установ;

- підвищення рівня зацікавленості громадян, в першу чергу молодих юристів, у роботі в суді;

- налагодження постійного зв’язку із засобами масової інформації з метою регулярного висвітлення діяльності суду;

- формування позитивного іміджу судової гілки влади.

  - зміни (на позитивні) у оцінках роботи суду.

 

 

  1. ПЛАН КОМУНІКАЦІЙНИХ ЗАХОДІВ ПІЩАНСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ НА 2021-2022 рр.

 

№ п/п

Назва заходу

Цільова аудиторія, на яку розрахований захід

Очікуваний результат

Відповідальні особи

Термін проведення

Примітка

Внутрішня комунікація

1.

Налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом.

Судді та працівники апарату суду

Налагодження ефективної  комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду.

Голова суду, керівник апарату суду,

На постійній основі

 

2.

Організація і проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі

Судді та працівники апарату суду

Формування навичок ефективного спілкування та взаємодії

 Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду

Щоквартально

 

3.

Проведення з працівниками суду навчальних семінарів за напрямками:

- спілкування з журналістами;

- управління конфліктами;

- ділове мовлення тощо;

Судді та працівники апарату суду

Формування навичок ефективного спілкування та взаємодії

Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, прессекретар

Щоквартально

 

4.

Організація анкетування суддів та працівників апарату суду щодо отримання внутрішньої оцінки якості функціонування суду

Судді та працівники апарату суду

Отримання оцінки якості внутрішньої діяльності суду

 Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, прессекретар

Третій квартал  року

 

Зовнішня комунікація

5.

Оновлення інформації  всіх розділів інтернет-сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України»

Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, юридичні особи,  представники органів державної влади та місцевого самоврядування, всі охочі

Оперативне отримання інформації про діяльність суду.

 Прессекретар

На постійній основі

 

6.

Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду

Відвідувачі суду, учасники процесу

Оперативне отримання даних, які забезпечують доступ до правосуддя.

 Прессекретар

На постійній основі

 

7.

Моніторинг матеріалів преси, радіо, телебачення, Інтернету, які стосуються діяльності суду, забезпечення збереження цієї інформації, організація оперативного реагування на виступи

Громадяни, представники ЗМІ, судді, працівники апарату суду

Оперативне реагування задля покращення сприйняття громадянами роботи суду, підвищення рівня довіри до судової системи

 Прессекретар

На постійній основі

 

8.

Оперативне реагування на публікації, виступи в ЗМІ з питань діяльності суду, які не відповідають дійсності

Громадяни, ЗМІ, представники суб’єктів владних повноважень учасники судових процесів

Надання цільовим аудиторіям інформації про діяльність суду, відповідей на актуальні питання. Забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення її авторитету і рівня довіри громадян до правосуддя.

 Прессекретар

На постійній основі

 

9.

Оприлюднення прес-релізів про судові справи, які мають суспільний інтерес

Громадяни, ЗМІ

Забезпечення отримання достовірної інформації про стадію та результат розгляду конкретної справи

 Прессекретар, помічники суддів

За наявності «резонансних» справ

 

10.

Організація висвітлення у ЗМІ регіону та на веб-сторінці суду заходів, які проводяться в суді

Громадяни, ЗМІ, суб’єкти владних повноважень

Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, підвищення довіри громадян до правосуддя

 Прессекретар

На постійній основі

 

11.

Організація інтерв’ювання керівництва суду, суддів з актуальних питань

Громадяни, ЗМІ, представники суб’єктів владних повноважень

Висвітлення окремих питань судочинства, які можуть бути цікавими цільовим аудиторіям, формування іміджу суду як відкритої установи.

Керівник апарату суду, прессекретар

За попередньою домовленістю.

 

12.

Організація соціологічного опитування думки громадян за методикою карток громадського звітування щодо оцінки якості окремих аспектів роботи суду

Відвідувачі суду, громадяни, учасники судових процесів

Отримання зовнішньої оцінки про діяльність суду  та інформації про напрямки  ефективної співпраці.

 Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, прессекретар

Четвертий квартал  року

 

13.

Підготовка та випуск роздаткових та презентаційних  матеріалів суду

Відвідувачі суду

Забезпечення громадян необхідною інформацією для звернення до Піщанського районного суду, формування позитивного іміджу суду

 Прессекретар

Протягом 2021 року

 

14.

Розробка корпоративної стилістики суду

Працівники суду, відвідувачі суду

Формування позитивного іміджу суду, забезпечення  впізнаваності суду

 Прессекретар

Протягом 2021 року

 

15.

Організація практики студентів юридичних спеціалізацій в суді

Студенти юридичних спеціальностей

Популяризація роботи в суді, підвищення рівня професії юриста

 Керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду

На постійній основі.

 

16.

Організація співпраці з органами  державної влади

Представники суб’єктів владних повноважень

Ефективна взаємодія з метою удосконалення судової системи

 Голова суду, керівник апарату суду

На постійній основі.

 

17.

Проведення Дня відкритих дверей

Учні, студенти, представники ЗМІ, органів державної влади, громадяни

Надання інформації про історію суду, його поточну діяльність, підвищення довіри до роботи суду

Голова суду, керівник апарату суду, заступник керівника апарату суду, прессекретар

Два рази на рік

 

 

Моніторинг  результатів комунікаційної діяльності :

  • визначення співвідношення між кількістю інформації, що виходить з суду і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ та стали предметом громадської уваги;

  • оцінка інформації, що з’явилася в ЗМІ щодо діяльності суду (співвідношення позитивної і негативної інформації);

  • організація і проведення опитувань громадської думки щодо якості наданих судом послуг;

  • наявність зворотного зв’язку з цільовими групами та громадськістю загалом.

 

 Відповідальні за здійснення комунікаційної стратегії

Контроль і координація

комунікаційної діяльності суду:  

Голова  Піщанського  районного суду Вінницької області    Гринишина А. А.

 

Відповідальні за виконання:     

Керівник апарату Піщанського  районного суду  Вінницької області Трач Т. В.

Особа, на яку покладено виконання обов’язків головного                                        

спеціаліста  із забезпечення зв’язків із ЗМІ та громадськістю  Осадчук М. С.