Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням зборів суддів
Піщанського районного суду
Вінницької області
№ 2 від «19» березня 2018 р.
Комунікаційна стратегія
Піщанського районного суду Вінницької області
на 2018-2020 роки
Зміст
Стратегія комунікаційної діяльності Піщанського районного суду Вінницької області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.
Стратегія розроблена на основі Стратегії розвитку судової системи в Україні на 2015-2019 роки, схваленої рішенням ХІІ позачергового з’їзду суддів України 25 вересня 2014 року, Концепції інформаційно-комунікаційної стратегії Ради суддів України (2014 р.), Закону України «Про забезпечення права на справедливий суд».
Зміст і структура комунікаційної стратегії визначені цілями правосуддя та завданнями суду та ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України „Про судоустрій і статус суддів”, „Про доступ до публічної інформації”, Кодексі суддівської етики, Правилах поведінки працівників суду, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівської незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.
Піщанський районний суд Вінницької області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через ЗМІ та мережу «інтернет».
На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування та організаційної роботи. Унаслідок цього вдалося досягти формування професійної команди суддів та працівників апарату суду, покращення надання якісних та професійних судових послуг громадянам.
У приміщенні Піщанського районного суду розміщено інформаційні стенди, за допомогою яких відвідувачі мають можливість ознайомитися з переліками справ, призначених до розгляду, ставками судового збору, порядком його сплати та повернення, графіком особистого прийому громадян керівництвом суду, контактними адресами та телефонами судів вищої ланки, дізнатися про історію суду, отримати платіжні реквізити тощо.
Піщанський районний суд Вінницької області демонструє відкритість своєї роботи та веде комунікаційну діяльність у двох напрямках:
Зокрема протягом, 2016- 2017 року в Піщанському районному суді
Планування комунікаційних заходів ведеться з урахуванням результатів опитувань думки громадян, які проводяться щороку серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду та вирішення проблем, які виникають у них при відвідуванні його приміщення.
Суд функціонує в будівлі, яка збудована в 1973 році та має загальну площу 1032,4 кв.м. Будівля суду потребує поточного ремонту.
У приміщені суду передбачено 3 зали судового засідання, кожен з яких обладнано звукозаписувальними технічними засобами для повного фіксування судового засідання. Дві зали судового засідання обладнана технологіями проведення дистанційного провадження в режимі відеоконференції Система відеоконференцзв’язку використовується також для проведення нарад з іншими судами, правоохоронними органами, органами прокуратури, установами Державної пенітенціарної служби. В одній із зал судового засідання металеві загородження, які відокремлювали обвинувачених, які утримуються під вартою, від складу суду і присутніх громадян, замінено на загородження із органічного скла.
Сьогодні перед судом стоїть важливе завдання, яке полягає в безперешкодному доступі до правосуддя маломобільних груп населення, тобто людей, які відчувають труднощі при самостійному пересуванні, отриманні послуг, необхідної інформації або при орієнтуванні в просторі. Зокрема, це люди з особливими потребами, батьки з дитячими візочками, люди похилого віку та інші. Для реалізації їхнього права на доступ до правосуддя обладнано пандусом, є парковка для інвалідів, є кнопка виклику чергового працівника суду, на першому поверсі суду знаходяться всі зали судових засідань та функціонує кабінет прийому-реєстрації вхідної кореспонденції, де можна отримати необхідні роз’яснення та подати документи для реєстрації.
У штаті суду відсутня окрема посада прес-секретаря, а тому наказом керівника апарату суду виконання обов’язків головного спеціаліста із забезпечення зв’язків із засобами масової інформації (прес-секретаря) покладено на помічника судді Осадчук М. С.
У суді вирішено питання щодо обладнання конференц-залу, визначено місце його розміщення, що сприятиме формуванню позитивного іміджу суду, його впізнаваності.
Не сприяє налагодженню постійного діалогу суду з громадськістю низький рівень загальної правової культури населення та потік негативної інформації про функціонування судових органів, яка формується найчастіше політиками або ЗМІ. Це є однією з причин надходження невідповідних запитів до працівників суду, недовіри до діяльності суду, масових одноразових звернень до суду, що створює дискомфортні умови перебування у приміщення як самих громадян, так і працівників суду. Як наслідок – формується негативне ставлення до суду загалом.
У Піщанському районному суді налагоджена співпраця з засобами масової інформації – газетами «Піщанські вісті», «Вінниччина», «Урядовий кур’єр», «ЗіБ». Спілкування зі ЗМІ здійснюється через прес-релізи, прес-анонси, повідомлення для преси, підготовку інтерв’ю керівництва і представників суду.
Окрім того, суд систематично веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через проведення «днів відкритих дверей» організацію зустрічей суддів та працівників суду з різними правозахисними організаціями, професійними аудиторіями, молоддю – студентством, школярами.
Прес-секретар здійснює інформування суспільства про діяльність суду шляхом оприлюднення відповідної інформації на офіційній веб-сторінці суду на веб-порталі «Судова влада України», де розміщуються відомості про заходи, які проводяться судом, а також описуються події, в яких беруть участь судді та працівники апарату тощо.
Крім того, прес-секретар суду щоденно здійснює моніторинг висвітлення діяльності суду в ЗМІ, забезпечує підготовку і поширення матеріалів про діяльність суду в ЗМІ, направляє у відповідні видання офіційні заяви, спростування, роз’яснення в зв’язку з публікаціями про діяльність суду.
Також, прес-секретар суду забезпечує функціонування сторінки суду в мережі «Facebook».
Мета комунікаційної стратегії Піщанського районного суду спрямована на формування довіри громадян до системи судочинства України через довіру до роботи Піщанського районного суду, як ланки системи і загалом підвищення авторитету судової влади в суспільстві.
Основні цілі комунікаційної стратегії:
Відповідно до цілей та актуальних проблем цільовими аудиторіями суду є:
Внутрішні:
- професійні судді;
- судді у відставці;
- працівники судів.
Зовнішні:
- громадяни, які часто звертаються до суду (громадяни, які мають статус „Діти війни”, ліквідатори Чорнобильської аварії);
- відвідувачі суду;
- юридичні особи, інтереси яких вирішуються у судовому порядку;
- правозахисні організації;
- посадові особи виконавчої влади;
- посадові особи місцевих органів влади;
- науково-експертне середовище;
- студенти;
- учні загальоосвітних шкіл та інтернатів;
- працівники ЗМІ.
На даний час, попри вирішення актуальних питань комунікацій, для суду пріоритетними цільовими групами є: молодіжні аудиторії, сторони, які беруть участь у судовій справі, представники ЗМІ.
Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією обов’язково враховується специфіка кожної окремої групи та обираються канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.
Канали зв’язків із громадськістю:
1) проведення опитування громадської думки;
2) надання інформації через веб-сторінку суду та друковані ЗМІ;
3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;
Під час визначення каналів комунікації суду із представниками ЗМІ враховується, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою, що в окремих ЗМІ працюють журналісти, які спеціалізуються на правничій тематиці.
Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:
1) спеціальні навчальні заходи;
2) прес-тури для журналістів (Дні відкритих дверей);
3) надання інформації через веб-сайт суду;
4) розсилання інформації про діяльність суду безпосередньо у ЗМІ;
5) організація інтерв’ю з керівництвом суду.
Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, увага звертається на те, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу. Тому перевага надається таким заходам як :
1) зустрічі, обговорення тем, безпосередньо пов’язаних із діяльністю судів;
2) залучення студентів до заходів, що проводяться в суді;
3) сприяння організації проходження практики студентами юридичних спеціалізацій в суді.
Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:
1) надання інформації через веб-сайт суду;
2) обмін інформацією шляхом офіційного листування тощо.
Комунікаційна стратегія суду реалізується з метою покращення стану зв’язків суду із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу з суспільством.
За результатами впровадження комунікаційної стратегії суду очікується зростання рівня довіри громадян до судів, підвищення авторитету суду через підвищення правової обізнаності суспільства про порядок захисту своїх прав у судах, про свої права та обов’язки, про діяльність судів в цілому.
Суди повинні сприйматись громадськістю як установи, які дійсно стоять на їх захисті. Звертаючись до суду, кожен громадянин має вірити в те, що яким би не було рішення суду – суд ухвалить його безсторонньо, виважено та керуючись нормами закону.
Також серед очікуваних результатів реалізації стратегії судом можна назвати наступні:
- розуміння громадянами результатів роботи суду;
- підвищення правової обізнаності населення та засобів масової інформації;
- підвищення рівня зацікавленості громадян, в першу чергу молодих юристів, у роботі в суді;
- налагодження постійного зв’язку із засобами масової інформації з метою регулярного висвітлення діяльності суду;
- формування позитивного іміджу судової гілки влади.
- зміни (на позитивні) у оцінках роботи суду.
№ п/п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія, на яку розрахований захід |
Очікуваний результат |
Відповідальні особи |
Термін проведення |
Примітка |
Внутрішня комунікація |
||||||
1. |
Налагодження системи оперативного обміну інформацією працівників суду з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи загалом. |
Судді та працівники апарату суду |
Налагодження ефективної комунікаційної взаємодії, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду. |
|
На постійній основі |
|
2. |
Організація і проведення навчання з питань спілкування та взаємодії в колективі |
Судді та працівники апарату суду |
Формування навичок ефективного спілкування та взаємодії |
|
Щоквартально |
|
3. |
Проведення з працівниками суду навчальних семінарів за напрямками: - спілкування з журналістами; - управління конфліктами; - ділове мовлення тощо; |
Судді та працівники апарату суду |
Формування навичок ефективного спілкування та взаємодії |
|
Щоквартально |
|
4. |
Організація анкетування суддів та працівників апарату суду щодо отримання внутрішньої оцінки якості функціонування суду |
Судді та працівники апарату суду |
Отримання оцінки якості внутрішньої діяльності суду |
|
Другий квартал 2018 року, другий квартал 2019 року, другий квартал 2020 року |
|
Зовнішня комунікація |
||||||
5. |
Оновлення інформації всіх розділів інтернет-сторінки суду на офіційному веб-порталі «Судова влада України» |
Громадяни, відвідувачі суду, представники ЗМІ, громадські організації, юридичні особи, представники органів державної влади та місцевого самоврядування, всі охочі |
Оперативне отримання інформації про діяльність суду. |
|
На постійній основі |
|
6. |
Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду |
Відвідувачі суду, учасники процесу |
Оперативне отримання даних, які забезпечують доступ до правосуддя. |
|
На постійній основі |
|
7. |
Моніторинг матеріалів преси, радіо, телебачення, Інтернету, які стосуються діяльності суду, забезпечення збереження цієї інформації, організація оперативного реагування на виступи |
Громадяни, представники ЗМІ, судді, працівники апарату суду |
Оперативне реагування задля покращення сприйняття громадянами роботи суду, підвищення рівня довіри до судової системи |
|
На постійній основі |
|
8. |
Оперативне реагування на публікації, виступи в ЗМІ з питань діяльності суду, які не відповідають дійсності |
Громадяни, ЗМІ, представники суб’єктів владних повноважень учасники судових процесів |
Надання цільовим аудиторіям інформації про діяльність суду, відповідей на актуальні питання. Забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення її авторитету і рівня довіри громадян до правосуддя. |
|
На постійній основі |
|
9. |
Оприлюднення прес-релізів про судові справи, які мають суспільний інтерес |
Громадяни, ЗМІ |
Забезпечення отримання достовірної інформації про стадію та результат розгляду конкретної справи |
|
За наявності «резонансних» справ |
|
10. |
Організація висвітлення у ЗМІ регіону та на веб-сторінці суду заходів, які проводяться в суді |
Громадяни, ЗМІ, суб’єкти владних повноважень |
Інформування про роботу суду, демонстрація відкритості діяльності, підвищення довіри громадян до правосуддя |
|
На постійній основі |
|
11. |
Організація інтерв’ювання керівництва суду, суддів з актуальних питань |
Громадяни, ЗМІ, представники суб’єктів владних повноважень |
Висвітлення окремих питань судочинства, які можуть бути цікавими цільовим аудиторіям, формування іміджу суду як відкритої установи. |
. |
За попередньою домовленістю. |
|
12. |
Організація соціологічного опитування думки громадян за методикою карток громадського звітування щодо оцінки якості окремих аспектів роботи суду |
Відвідувачі суду, громадяни, учасники судових процесів |
Отримання зовнішньої оцінки про діяльність суду та інформації про напрямки ефективної співпраці. |
|
Квітень 2018 року Квітень 2019 року Квітень 2020 року |
|
13. |
Підготовка та випуск роздаткових та презентаційних матеріалів суду |
Відвідувачі суду |
Забезпечення громадян необхідною інформацією для звернення до Піщанського районного суду, формування позитивного іміджу суду |
|
Протягом 2018 року |
|
14. |
Розробка корпоративної стилістики суду |
|
Формування позитивного іміджу суду, забезпечення впізнаваності суду |
|
Протягом 2018 року |
|
15. |
Організація практики студентів юридичних спеціалізацій в суді |
Студенти юридичних спеціальностей |
Популяризація роботи в суді, підвищення рівня професії юриста |
|
На постійній основі. |
|
16. |
Організація співпраці з органами державної влади |
Представники суб’єктів владних повноважень |
Ефективна взаємодія з метою удосконалення судової системи |
|
На постійній основі. |
|
17. |
Проведення Дня відкритих дверей |
Учні, студенти, представники ЗМІ, органів державної влади, громадяни |
Надання інформації про історію суду, його поточну діяльність, підвищення довіри до роботи суду |
. |
Раз у квартал |
|
Моніторинг результатів комунікаційної діяльності :
Відповідальні за здійснення комунікаційної стратегії
Контроль і координація
комунікаційної діяльності суду:
В. о. голови Піщанського районного суду Гринишина А. А.
Відповідальні за виконання:
Керівник апарату Піщанського районного суду Трач Т. В.
Особа, на яку покладено виконання обов’язків головного
спеціаліста із забезпечення зв’язків із ЗМІ та громадськістю Осадчук М. С.