flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ за результатами проведеного внутрішнього опитування працівників апарату Піщанського району Вінницької області

05 грудня 2018, 11:22

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ

за результатами проведеного внутрішнього опитування

працівників апарату Піщанського району Вінницької області

Удосконалення судової системи належить до пріоритетних завдань в становленні демократії в українському суспільстві. Тільки маючи уявлення про реальні показники системи оцінювання роботи суду його безпосередніми виконавцями, можна досягти суттєвого покращення ефективності судочинства, зміцнення довіри до суду в суспільстві.

Відповідно до наказу в.о. голови суду від 01 листопада 2018 року № 057-аг « Про проведення внутрішнього опитування у Піщанському районному суді Вінницької області»,  на виконання рішення Ради суддів України № 53 від 17 вересня 2018 року «Про застосування системи оцінювання роботи суду (СОРС) з метою отримання інформації про поточну ситуацію роботи судів та визначення потреб органів системи правосуддя,  в період з 05 листопада по 12 листопада 2018 року в Піщанському районному суді було проведено  анонімне внутрішнє опитування працівників апарату суду.

Мета опитування – отримання інформації, що використовуватиметься для прийняття управлінських рішень та розробки планів дій, спрямованих на вдосконалення роботи суду, а саме: забезпечення належних умов праці, підвищення ефективності використання наявних ресурсів, покращення матеріально-технічного забезпечення роботи суду, підвищення ефективності управління судом та ефективності кадрової політики і роботи.            

 

Об’єктом оцінювання  була  загальна ситуація в суді, переважно в розрізі управлінсько-організаційних відносин, з урахуванням єдності їх формальних та неформальних складових за наступними критеріями:  

  • справедливість та обґрунтованість розподілу повноважень (навантажень) та відповідальності;
  • наявність належних умов праці для суддів та працівників апарату (за наявних ресурсів);
  • ступінь реалізації потенціалу суддівського самоврядування;
  • забезпечення умов для підтримання незалежності та неупередженості (відсутності незаконного впливу тощо);
  • ефективність використання наявних ресурсів;
  • професіоналізм, ділові та управлінські якості суддів на адміністративних посадах;
  • професіоналізм, ділові та управлінські якості керівника апарату суду;
  • підтримання та контроль виконання стандартів доброчесної поведінки (етичних стандартів) суддів та працівників апарату;
  • стосунки в колективі, соціально-психологічний клімат;
  • ступінь інформаційного забезпечення працівників (створення умов для доступу до інформації, яка є необхідною для виконання відповідних обов’язків);
  • кадрова політика суду (підбір кадрів, просування, навчання та підвищення кваліфікації тощо).

 

Опитування в суді проводилось анонімно,  шляхом заповнення Анкети внутрішнього опитування працівників апарату суду, яка є додатком до   Методичного посібника «Застосування Системи оцінювання роботи суду» Аналітичний звіт складений на основі сукупного аналізу результатів опитування суддів та працівників суду в цілому, зважаючи на невелику кількість працівників апарату суду та з метою збереження анонімності проведеного опитування.    

   

В опитуванні взяли участь 15 працівників апарату суду, на основі відповідей яких отримана загальна інформація щодо критеріїв оцінки якості роботи суду.

Серед опитаних респондентів  20%  (3 особи) склали чоловіки, 80 % (12 осіб)  - жінки.

Відповідаючи на запитання щодо умов праці в Піщанському районному суді за 5-бальною системою, де 1-зовсім не задоволені, 5- повністю задоволені, більшість працівників суду високо оцінили зручність та комфортні залі судових засідань (середній бал 4.93), можливості для підвищення кваліфікації (середній бал 4.93). Також працівників апарату суду поставили високий бал, оцінюючи своє робоче місце зручність та комфортність приміщень суду для відвідувачів суду та учасників проваджень, комп’ютеризацію суду,телефоннийзв'язок, доступ до інтернету, доступ та можливості використання локальної мережі суду, забезпечення канцелярськими товарами картриджами тощо, якість роботи автоматизованої системи діловодства в суді, де середній бал встановив 4.8.

Разом з тим, з аналізу відповідей наданих в блоці щодо задоволення умовами праці в суді вбачається,  що деякі працівники низько оцінюють рівень забезпечення суду літературою та спеціальною пресою, перспективи професійного зростання, соціально-психологічний клімат у колективі можливості для проведення дозвілля та спілкування членів колективу у позаробочий час. також деякі працівники просить звернути увагу на дотримання безпеки в приміщенні суду.

 

Таблиця 1

Задоволеність умовами праці працівників апарату суду за 5-бальною системою, де 1= зовсім не задоволені, 5=повністю задоволенні.

Показник

Кількість відповідей

Не відповіли

Середня оцінка

1

2

3

4

5

1.

Умови на Вашому робочому місці (наявність автономного робочого місця, стан меблів, якість опалення, освітлення тощо)

 

 

 

3

12

 

4,8

20,00%

80,00%

2.

Зручність та комфортність приміщень суду для відвідувачів суду (учасників проваджень)

 

 

 

2

13

 

4,8

13,33%

86,67%

3.

 

Комп'ютеризація суду (достатність комп’ютерів та їхня якість)

 

 

 

3

12

 

4,8

20,00%

80,00%

4.

Забезпечення літературою та спеціальною пресою

1

 

1

2

11

 

4,46

6,67%

6,67%

13,33%

73,33%

5.

Телефонний зв'язок

 

 

 

2

13

 

4,8

13,33%

86,67%

6.

Доступ до інтернету

 

 

 

2

13

 

4.8

13,33%

86,67%

7.

Доступ та можливості використання локальної комп’ютерної мережі суду

 

 

 

2

13

 

4,8

13,33%

86,67%

8.

Стан приміщень суду (чистота, систематичність та якість прибирання тощо)

 

1

1

1

12

 

4,6

6,67%

6,67%

6,67%

80,00%

9.

Можливості для підвищення кваліфікації

 

 

 

1

13

1

4,93

6,67%

86,67%

6,67%

10.

Перспективи професійного зростання

1

 

2

1

10

1

4,36

6,67%

13,33%

6,67%

66,67%

6,67%

11.

Стиль управління, характерний для голови суду

 

 

2

2

11

 

4,6

13,33%

13,33%

73,32%

12.

Відносини у колективі (соціально-психологічний клімат)

 

 

3

6

6

 

4,2

20,00%

40,00%

40,00%

13.

Зручність та комфортність залів судового засідання

 

 

 

1

14

 

4,93

6,67%

93,33%

14.

Дотримання принципів справедливості та обґрунтованості при визначенні посадових обов’язків, розподілі навантажень чи доручень

 

 

2

3

10

 

4,53

13,33%

20,00%

66,67%

15.

Стиль управління, характерний для керівника апарату суду

 

1

2

3

7

2

4,23

6,67%

13,33%

20,00%

46,47%

13,33%

16.

Графіки роботи суду (час початку робочого дня, обідньої перерви, відпустки тощо)

 

 

2

2

11

 

4,6

13,33%

13,33%

73,33%

17.

Можливості для проведення дозвілля та спілкування членів колективу у позаробочий час

1

 

2

2

9

1

4,28

6,67%

13,33%

13,33%

60,00%

6,67%

18.

Забезпеченість канцелярськими товарами, картриджами тощо

 

 

 

2

13

 

4,8

13,33%

86,67%

19.

Якість роботи автоматизованої системи діловодства в суді

 

 

1

1

13

 

4,8

6,67%

6,67%

86,67%

20.

Безпека у приміщеннях суду

 

 

2

2

11

1

4,57

13,33%

13,33%

66,67%

6,67%

 

Оцінюючи правильність та раціональність використання наявних матеріально- технічних ресурсів та відповідаючи на питання «Чи не виникало у вас відчуття що навіть за існуючих умов фінансування та матеріально-технічного забезпечення суду умови могли бути кращим?» більшість членів колективу, а саме 80%(12 осіб) вказали, що такого відчуття у них не виникало, в однієї особи (6,67%) інколи виникало таке відчуття, двом  працівникам суду було важко відповісти на дане запитання.

 

Таблиця 2

Сприйняття колективом правильності та раціональності використання наявних матеріально-технічних ресурсів. Відсоток відповідей на питання «Чи не виникало у Вас відчуття, що навіть за існуючих умов фінансування та матеріально-технічного забезпечення суду умови могли б бути кращими (тобто наявні ресурси використовуються не зовсім правильно та раціонально)?»

Відповідь

Працівники апарату суду, %

В цьому впевнені

 

Таке відчуття виникало досить часто

 

Інколи виникало

1

6,67%

Не виникало

12

80,00%

Важко сказати

2

13,33%

 

На запитання щодо оцінки працівниками суду лідерських та ділових якостей голови суду всі працівники апарату суду дали одну із відповідей «5-цілком так» та «4-швидше так» за критеріями: вміє створювати позитивний соціально-психологічний клімат у колективі попереджати конфлікти та протистояння, користується авторитетом та повагою працівників апарату суду,  забезпечує належну реалізацію рішень зборів суддів суду, контролює якість роботи працівників та своєчасність виконання завдань,  проявляє неупередженість при вирішенні кадрових питань підбір та просування кадрів на основі рівня кваліфікації та ділових якостей, контролює якість роботи працівників та своєчасність виконання завдань.

Також більшість працівників апарату суду вважають що нинішній голова суду є справжнім лідером колективу суду, підтримує та впроваджує все нове та передове,  піклується про колектив, є добрим організатором, справедливо розподіляє окремі доручення та загалом навантаження, вміє налагодити взаємодію із засобами масової інформації та громадськістю, проявляє активність у питаннях підвищення кваліфікації, підтримує взаєморозуміння з керівником апарату суду, є коректним ввічливим у службових відносинах, утримується від отримання подарунків чи інших дій що є несумісними з посадою та створюють конфлікт інтересів чи можуть сприйматися як такі.

Таблиця 3

Оцінка голови суду працівниками апарату суду

Показник

Кількість відповідей

Не

відповіли

Серед ня оцінка

Цілком ні

Скоріше ні

Більш- менш

Скоріше так

Цілком так

1.

є справжнім лідером колективу суду

1

 

 

1

13

 

4,67

6,67%

6,67%

86,67%

2.

підтримує та впроваджує все нове та передове

1

 

 

 

14

 

4,73

6,67%

93,33%

3.

піклується про колектив

1

 

 

 

14

 

4,73

6,67%

93,33%

4.

вміє створювати позитивний соціально-психологічний клімат у колективі, попереджати конфлікти та протистояння

 

 

 

1

13

1

4,93

6,67%

86,67%

6,67%

5.

є добрим організатором

1

 

 

 

14

 

4,73

6,67%

93,33%

6.

користується авторитетом та повагою працівників апарату суду

 

 

 

1

13

1

4,93

6,67%

86,67%

6,67%

7.

забезпечує належну реалізацію рішень зборів суддів вашого суду

 

 

 

1

12

2

4,92

6,67%

80,00%

13,33%

8.

справедливо розподіляє окремі доручення та загалом навантаження

 

1

 

3

11

 

4,6

6,67%

20,00%

73,33%

9.

контролює якість роботи працівників та своєчасність виконання завдань

 

 

 

3

10

2

4,47

20,00%

66,67%

13,33%

10.

користується авторитетом та повагою суддів

 

 

1

 

10

4

4,82

6,67%

66,67%

26,67%

11.

вміє налагодити взаємодію із засобами масової інформації та громадськістю

1

 

 

 

14

 

4,73

6,67%

93,33%

12.

проявляє неупередженість при вирішенні кадрових питань – підбір та просування кадрів на підставі рівня кваліфікації та ділових якостей

 

 

 

1

10

4

4,91

6,67%

66,67%

26,67%

13.

підтримує взаєморозуміння з керівником апарату суду

1

 

 

1

13

 

4,67

6,67%

6,67%

86,67%

14.

проявляє активність у питаннях підвищення кваліфікації працівників

1

 

 

 

14

 

4,73

6,67%

93,33%

15.

є коректним та ввічливим у службових відносинах

1

 

 

1

13

 

4,33

6,67%

6,67%

86,67%

16.

утримується від отримання подарунків чи інших дій, що є несумісними з посадою та створюють конфлікт інтересів чи можуть сприйматись як такі

1

 

 

1

11

2

4,62

6,67%

6,67%

73,33%

13,33%

 

На запитання щодо оцінки працівниками суду лідерських та ділових якостей керівника апарату суду отримані такі результати:

93,33 % респондентів (14 осіб) надавши відповідь «5-цілком так» та «4-швидше так» вказали, що керівник апаратуякість роботи працівників та своєчасність виконання завдань та проявляє активність у питаннях підвищення кваліфікації працівників.

86,67 % респондентів (13 осіб) надавши відповідь «5-цілком так» та «4-швидше так» вказали, що керівник апаратувміє налагодити взаємодію із засобами масової інформації та громадськістю,  підтримує взаєморозуміння з головою суду.

80.00 % респондентів (12 осіб) надавши відповідь «5-цілком так» та «4-швидше так» вказали, що керівник апарату є справжнім лідером колективу, підтримує та впроваджує все нове та передове, враховує думки та побажання працівників суду при прийнятті рішень, не намагається тиснути чи іншим чином впливати на працівників апарату суду з метою їх дій у спосіб, що я неетичним, незаконним або невідповідним посаді чи обставинам, приймає неупереджене кадрові рішення, здійснює підбір та просування кадрів на основі рівня кваліфікації та ділових якостей

73.33 % респондентів (11 осіб) надавши відповідь «5-цілком так» та «4-швидше так» зазначили, що керівник апарату піклується про колектив є добрим організатором, користується авторитетом та повагою працівників суду, справедливо розподіляє окремі доручення та загалом навантаження, утримується від отримання подарунків чи інших дій що є несумісними з посадою та створюють конфлікт інтересів чи можуть сприйматися як такі.

66.66% працівників (10 осіб) надавши відповідь «5-цілком так» та «4-швидше так» зазначили, що керівник апарату вміє створювати позитивний соціально-психологічний клімат у колективі, попереджати конфлікти та протистояння, є коректним ввічливим у службових відносинах.

 Таблиця 4

Оцінка керівника апарату працівниками апарату суду

Показник

Кількість відповідей

Не

відповіли

Серед ня оцінка

Цілком ні

Скоріше ні

Більш- менш

Скоріше так

Цілком так

1.

є справжнім лідером колективу суду

1

1

1

4

8

 

4,36

6,67%

6,67%

6,67%

26,67%

53,33%

2.

підтримує та впроваджує все нове та передове

 

 

2

3

9

1

4,5

13,33%

20,00%

60,00%

6,67%

3.

піклується про колектив

1

 

3

4

7

 

4,07

6,67%

20,00%

26,67%

46,47%

4.

вміє створювати позитивний соціально-психологічний клімат у колективі, попереджати конфлікти та протистояння

1

1

1

4

6

2

4,0

6,67%

6,67%

6,67%

26,67%

40,00%

13,33%

5.

Має високу професійну підготовку

 

 

 

1

5

9

4,83

6,67%

33,33%

60,00%

6.

є добрим організатором

1

 

3

3

8

 

4,13

6,67%

20,00%

20,00%

53,33%

7.

користується авторитетом та повагою працівників апарату суду

 

 

3

6

5

1

4,14

20,00%

40,00%

33,33%

6,67%

8.

Враховує думки та побажання  працівників суду при прийнятті рішень

 

1

1

5

7

1

4,28

6,67%

6,67%

33,33%

46,67%

6,67%

9.

справедливо розподіляє окремі доручення та загалом навантаження

 

1

2

4

7

1

4,21

6,67%

13,33%

26,67%

46,67%

6,67%

10.

контролює якість роботи працівників та своєчасність виконання завдань

 

1

 

2

12

 

4,6

6,67%

13,33%

80,00%

11.

ніколи не пробує тиснути чи іншим чином впливати на працівників апарату суду в спосіб, що є неетичним, незаконним або невідповідним посаді чи обставинам

 

2

 

6

6

1

4,28

13,33%

40,00%

40,00%

6,67%

12.

вміє налагодити взаємодію із засобами масової інформації та громадськістю

1

 

1

5

8

 

4,27

6,67%

6,67%

33,33%

53,33%

13.

Приймає неупереджені кадрові рішення – підбір та просування кадрів на основі рівня кваліфікації та ділових якостей

 

1

1

5

7

1

4,28

6,67%

6,67%

33,33%

46,67%

6,67%

14.

підтримує взаєморозуміння з головою  суду

1

 

1

 

13

 

4,6

6,67%

6,67%

86,67%

15.

проявляє активність у питаннях підвищення кваліфікації працівників

1

 

 

4

10

 

4,47

6,67%

26,67%

66,67%

16.

є коректним та ввічливим у службових відносинах

 

1

2

5

5

2

4,08

6,67%

13,33%

33,33%

33,33%

13,33%

17.

утримується від отримання подарунків чи інших дій, що є несумісними з посадою та створюють конфлікт інтересів чи можуть сприйматись як такі

 

 

 

1

10

4

4,9

6,67%

66,67%

26,67%

 

 

Оцінюючи діяльність зборів суддів 80,00 % працівників (12 осіб) надавши відповідь «5-цілком так» та «4-швидше так» вказали, що збори суддів є авторитетним та незалежним органом суддівського самоврядування та в своїх рішеннях відображають реальні потреби суду, троє осіб (20%) на вказані запитання не відповіли. 10 осіб (66,67 %) в суді  вважають, що збори суддів мають реальний вплив на рішення що приймаються керівництвом судом.

 

 

Таблиця 5

Оцінка зборів суддів працівниками апарату суду

Показник

Кількість відповідей

Не

відповіли

Серед ня оцінка

Цілком ні

Скоріше ні

Більш- менш

Скоріше так

Цілком так

1.

Збори суддів є авторитетним та незалежним органом суддівського самоврядування

мають реальний вплив на рішення, що приймаються керівництвом суду

 

 

 

2

10

3

4,83

13,33%

66,67%

20,00%

2.

Збори суддів в своїх рішеннях відображають реальні потреби суду

є авторитетним та незалежним органом суддівського самоврядування

 

 

 

2

8

5

4,8

13,33%

53,33%

33,33%

3.

Збори суддів мають реальний вплив на рішення, що приймаються керівництвом суду

 

 

 

2

10

3

4,83

13,33%

66,67%

20,00%

 

На запитання щодо співвідношення позиції голови суду та керівника апарату суду при плануванні роботи чи оцінюванні поточної діяльності суду 80,00 % опитаних працівників суду (12 осіб) вважають, що позиції їх керівництва суду при прийнятті рішень практично завжди збігаються, на думку 20,00% (3 особи)  опитаних  їхні позиції збігаються у більшості випадків.

Таблиця 6

Сприйняття співвідношення  позицій голови суду та керівника апарату суду при плануванні роботи чи оцінюванні поточної діяльності суду

Відповідь

Працівники апарату суду, %

Позиції практично завжди не співпадають

 

Позиції у  більшості випадків не співпадають

 

Позиції у більшості випадків співпадають

3

20,00%

Позиції практично завжди співпадають

12

80,00%

Важко сказати

 

 

На запитання щодо виконання працівниками апарату суду протягом минулого тижня обов’язків, що прямо чи опосередковано не передбачені їхніми посадовими обов’язками  та є не властивими для їхньої посади 14 респондентів (93,33%) відповіли, що такого не було, 1 особа (6,67%) зазначила, що на виконання обов'язків іншого працівника  витратила до 10% свого робочого часу.

Таблиця 7

Виконання обов’язків (видів робіт), що прямо чи опосередковано не передбачені посадовими обов’язками (є не властивими для посади респондента)

Відповідь, частина робочого часу

Працівники апарату суду, %

Такого не було

14

93,33%

До 10%

1

6,67%

11–30%

31–50%

 

51% і більше

 

Не відповіли на питання

 

 

 

Таблиця 8

Випадки виконання обов’язків (видів робіт), що прямо чи опосередковано не передбачені посадовими обов’язками (є не властивими для посади респондента)

Чиї обов’язки (види робіт) виконувалися?

Працівники апарату суду, %

Іншого працівника апарату суду

Судді (суддів)

1

6,67%

Керівника апарату

 

Іншого працівника апарату суду

 

Судді (суддів)

 

Інше

 

Не відповіли на питання

 

 

На запитання «Чи доводилося Вам протягом останніх 12 місяців працювати після закінчення робочого дня або брати роботу додому?» 60,00 % працівників (9 осіб) дали відповідь «ніколи»,  40,00% (6 осіб) вказали, що їм доводилося інколи залишатися після роботи. При цьому, 1 особа вказала, що це траплялося через нерівномірність розподілу навантаження, 1 особа зазначила про надто велике загальне навантаження на суд, 4 особи сказали, що виконували роботу після робочого дня через інші причини.

 

Таблиця 9

Праця після робочого дня, або чи доводилося брати роботу додому протягом останніх 12 місяців?

Відповідь

Працівники апарату суду, %

Це відбувалося постійно

 

 

Досить часто

 

Інколи

6

40,00%

Ніколи

9

60,00%

Не відповіли на питання

 

 

Таблиця 10

Пояснення випадків виконання роботи після робочого дня

Відповідь

Працівники апарату суду, %

Кваліфікація та досвід ще не завжди дозволяють виконувати роботу вчасно

 

Існує нерівномірність розподілу навантаження

1

6,67%

Загальне навантаження на суд є надто великим, тобто «не встигаємо всі»

1

6,67%

Немає належних умов на роботі (відсутні або несправні комп'ютери тощо)

 

Інша причина

4

26,67%

Не відповіли на питання

 

 

Оцінюючи корисність семінарів, тренінгів та інших форм навчання, які проводяться в суді 9 осіб (60,00%) вказали, що вони для них є скоріше корисними ніж ні, 6 осіб (40,00%)  вважають їх дуже  корисними.

Таблиця 11

Корисність семінарів, тренінгів та інших форм навчання

Характеристика

Працівники апарату суду, %

Дуже корисні

6

40,00%

Швидше корисні, ніж ні

9

60,00%

Швидше не корисні

 

Зовсім не корисні

 

Не відповіли на питання

 

 

 

На запитання, що стосуються сприйняття працівниками суду стосунків у колективі, наявності негативних характеристик в суді, більшість працівників вважають не характерними для колективу суду  поширення чуток, висловлювання позиції щодо судових рішень, їх коментування,  нерівномірність розподілу керівництвом суду окремих доручень та видів робіт, що не пов’язані безпосередньо з розглядом справ,  недостатня чисельність працівників апарату суду.

Таблиця 12

Негативні характеристики суду працівниками апарату суду

Характеристика

Кількість відповідей

Не

відповіли

Серед ня оцінка

Не характерне

Скоріше не характерне, ніж характерне

Скоріше характерне, ніж  ні

Частково характерне

Дуже характерне

1.

Наявність фаворитів у керівництва, неоднакове ставлення керівництва до працівників

 

4

5

2

3

 

1

3,71

26,67%

33,33%

13,33%

20,00%

6,67%

2.

Поширення чуток, висловлювання позиції щодо судових рішень, їх коментування

11

2

1

 

 

1

4,71

73,33%

13,33%

6,67%

6,67%

3.

Недостатня чисельність працівників апарату

10

1

 

2

 

2

4,46

66,67%

6,67%

13,33%

13,33%

4.

Нерівномірність розподілу керівництвом суду окремих доручень чи видів робіт

8

3

1

1

 

2

4,38

53,33%

20,00%

6,67%

6,67%

13,33%

5.

Автоматизована система діловодства ускладнює роботу апарату суду, а не спрощує її

Наявність фаворитів у керівництва, неоднакове ставлення керівництва до працівників

9

1

2

 

2

1

4,07

60,00%

6,67%

13,33%

13,33%

6,67%

 

Оцінюючи характеристики які стосуються відносин у колективі більшість працівників апарату суду вважають що для їхнього колективу дуже характерне або скоріше характерне, ніжні взаємодопомога, обмін інформацією, шанобливе ставлення до відвідувачів суду, обговорення та засудження неетичної чи неналежної поведінки своїх колег

Таблиця 13

Характеристика відносин  у колективі працівниками апарату суду

Характеристика

Кількість відповідей

Не

відповіли

Серед ня оцінка

Не характерне

Скоріше не характерне, ніж характерне

Скоріше характерне, ніж  ні

Частково характерне

Дуже характерне

1.

Доброзичливість, коректність, ввічливість

 

1

2

5

5

2

4,08

6,67%

13,33%

33,33%

33,33%

13,33%

2.

Почуття належності до одного колективу

 

1

 

7

5

2

4,23

6,67%

46,67%

33,33%

13,33%

3.

Взаємодопомога, обмін інформацією

 

 

6

2

6

1

4,0

40,00%

13,33%

40,00%

6,67%

4.

Шанобливе ставлення до відвідувачів суду

 

 

2

2

10

1

4,57

13,33%

13,33%

66,67%

6,67%

5.

Обговорення та засудження неетичної чи неналежної поведінки своїх колег

 

3

5

2

4

1

3,5

20,00%

33,33%

13,33%

26,67%

6,67%

6.

Взаємоповага (повага до досвіду, знань та професійної кваліфікації)

1

4

2

2

5

1

3,43

6,67%

26,67%

13,33%

13,33%

33,33%

6,67%

 

Надаючи оцінку змінам, що відбулися в суді за останні 12 місяців 5 працівників (33,33%) відмітили зростання особистого навантаження, 10  працівників (66,67%) вказали, що їхнє особисте навантаження за вказаний період не змінилося. Також,  згідно результатів опитування умови праці за останні 12 місяців  не змінились для 53,33% % респондентів (8 осіб), покращились для 46,67 % (7 осіб) опитаних; відносини у колективі : для 60,00 % (9 осіб) опитаних не змінились, для 40,00 % (6 осіб) – покращились; організація та управління судом : для 33,33% опитаних (5 осіб) не змінилась, для 66,67% (10 осіб) – покращилась, стан приміщення суду: для 13,33 % (2 осіб) опитаних не змінився, для 86,67 % (13 осіб) – покращився.

Таблиця 14

Зміни в суді за останні 12 місяців

Характеристика змін

Працівники апарату,%

1.

Особисте навантаження:

 

виросло

5 / 33,33%

не змінилося

10 / 66,67%

зменшилося

 

не відповіли на питання

 

2.

Умови праці (якість робочого місця):

 

покращилися

7 / 46,67%

не змінилися

8 / 53,33%

погіршилися

 

не відповіли на питання

 

3.

Стан приміщення суду:

 

покращився

13 / 86,67%

не змінився

2 / 13,33%

погіршився

 

не відповіли на питання

 

4.

Відносини у колективі:

 

покращилися

6 / 40,00%

не змінилися

9/ 60,00%

погіршилися

 

не відповіли на питання

 

5.

Організація роботи та управління судом:

 

покращилися

10 / 66,67%

не змінилися

5 / 33,33%

погіршилися

 

не відповіли на питання

 

 

 На додаткове запитання про зміни, які відбулися в суді за час перебування на посаді нинішнього голови суду 60,00% працівників зазначили, що покращилися умови праці, 93,33% вказали про значне покращення стану приміщення суду, 80,00% респондентів відзначили покращення в організації роботи та управлінні судом, 53,33% працівників про покращення відносин у колективі.

 Таблиця 15

Зміни у суді за час перебування на посаді нинішнього голови суду

Характеристика змін

Працівники апарату,%

1.

Умови праці (якість робочого місця):

 

покращилися

9 / 60,00%

не змінилися

6 / 40,00%

погіршилися

 

не відповіли на питання

 

2.

Стан приміщення суду:

 

покращився

14 / 93,33%

не змінився

1 / 6,67%

погіршився

 

не відповіли на питання

 

3.

Відносини у колективі:

 

покращилися

8 / 53,33%

не змінилися

7/ 46,67%

погіршилися

 

не відповіли на питання

 

4.

Організація роботи та управління судом:

 

покращилися

12 / 80,00%

не змінилися

3 / 20,00%

погіршилися

 

не відповіли на питання

 

 

 

На підставі аналізу даних проведеного опитування працівників Піщанського районного суду Вінницької області можна зробити  наступні висновки.

Працівники апарату в цілому задоволені умовами праці: робочими місцями, матеріальним забезпеченням,  комп’ютерною технікою.

Працівники апарату суду мають можливість доступу як до телефонного зв’язку так і до інтернету, а також високо оцінюють можливість використання локальної комп’ютерної  мережі суду, вважають зручними та комфортними   для перебування відвідувачів приміщення суду та зали судових засідань.

Працівники апарату суду позитивно оцінюють перебування в.о.голови суду на посаді, вказали, що Гринишина А. А. є справжнім лідером колективу, і створювати позитивний соціально-психологічний клімат в колективі, підтримує та впроваджує все нове, є добрим організатором, справедлива, неупереджена,  контролює якість роботи, користується авторитетом серед працівників, забезпечує належну реалізацію зборів суддів.

Оцінюючи роботу керівника апарату суду Трач Т. В.  працівники позитивно оцінили її активність  у питаннях підвищення кваліфікації, взаєморозуміння з головою суду, контроль за якістю роботи працівників та своєчасністю виконання завдань.

В цілому  працівники апарату суду реагують позитивно на семінари, тренінги, підвищення кваліфікації, вважають їх корисними, необхідними та бажають в подальшому підвищувати кваліфікацію.

На підставі проведеного анкетування з метою покращення умов та ефективності праці слід підвищити безпеку перебування у приміщенні суду (встановити металошукачі в приміщенні, забезпечити належною охороною приміщення суду), при розподілі окремих доручень чи покладенні обов`язків на працівників суду, які прямо чи опосередковано не передбачені посадовими обов`язками, враховувати досвід і навантаження; звернути увагу суддів на необхідність прийняття на зборах суддів рішень, які реально будуть відображати потреби суду; вжити заходів щодо збільшення штатної чисельності працівників апарату;однаково неупереджено ставитися до всіх працівників та відвідувачів суду, враховувати думки та побажання  працівників при прийнятті рішень та при затвердження графіків роботи в суді (час початку робочого дня, час обідньої перерви відпустки тощо). Бажається бачити кращою можливість для проведення дозвілля та спілкування членів колективу у позаробочий час.