Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
09 вересня 2025 року в Піщанському районному суді Вінницької області відбулася оперативна нарада за участю працівників апарату суду, під час якої керівник апарату суду Трач Т. В. акцентувала увагу присутніх на необхідності неухильного дотримання принципів субординації у службових відносинах.
Зокрема, зазначалося, що заяви внутрішнього характеру — щодо відпусток, відряджень та інших питань — працівники апарату подають на ім’я керівника апарату суду або особи, яка виконує його обов’язки. Вказані заяви також мають адресуватися голові суду для інформування про відсутність працівників на робочому місці. Окремо наголошувалося, що помічники суддів та секретарі судових засідань мають отримати резолюцію судді, з яким вони працюють, а також завчасно погоджувати заміну виконання своїх обов’язків у разі відсутності.
Керівник апарату підкреслила, що кожен працівник несе відповідальність за власні дії, навіть у випадках виконання завдань, які не входять безпосередньо до його посадових обов’язків, або у разі прояву ініціативи щодо вирішення певних питань. Водночас про такі дії чи рішення обов’язково має бути поінформований керівник апарату суду, який повинен бути в курсі всіх процесів, що стосуються внутрішньої діяльності установи.
Окрему увагу було звернуто на дотримання правил діловодства під час оформлення процесуальних документів, які направляються за межі суду, зокрема наголошено, що такі документи повинні відповідати вимогам Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, а саме засвідчуватися відповідальною особою апарату суду та відповідною печаткою суду із зазначенням дати, в разі якщо судове рішення не набрало законної сили, про це працівником апарату суду зазначається на копії, що видається чи надсилається, а на копії судового рішення, що набрало законної сили, зазначається дата набрання ним чинності.
Крім того, було обговорено порядок роботи з архівними справами, за якими до суду надходять заяви про видачу копій судових рішень чи інші запити. Наголошувалося, що у випадку виявлення недоліків в архівних справах — зокрема, наявності не підшитих документів, не пронумерованих аркушів чи відсутності описів — працівник апарату, який готує відповідь на відповідний запит чи заяву, має привести справу до належного стану. При цьому він повинен скласти доповідну записку на ім’я керівника апарату суду із зазначенням виявлених недоліків та дій, вчинених для їх усунення.